(English) Why oil supertankers have no place on the British Columbia coastline Post date December 2, 2012 Post categories In Blogues Tags L'énergie, National Round Table on the Environment and the Economy, Sables bitumineux, Pétroliers, Pétrole, Transport Canada Post navigation ←Previous post:Le Parti vert invite le Canada à une réponse constructive au vote de l’ONU→Next post:Les pires dommages causés au Canada sont invisibles à l’œil nu Tags L'énergie, National Round Table on the Environment and the Economy, Sables bitumineux, Pétroliers, Pétrole, Transport Canada Post navigation ←Previous post:Le Parti vert invite le Canada à une réponse constructive au vote de l’ONU→Next post:Les pires dommages causés au Canada sont invisibles à l’œil nu
Dernières pensées sur l’accord conclu à Durban Post date December 11, 2011 Post categories In Blogues Tags le Brésil, la Chine, Changement climatique, CdP17, L'environnement, Le prix Fossile de l'année, Les niveaux de GES, L'Inde, Le Japon, Protocole de Kyoto, Sables bitumineux, la Russie, États-Unis
(English) Clarifiying the deliberately confusing Bill C-38 Post date May 10, 2012 Post categories In Blogues Tags Agriculture, Le budget, Loi canadienne sur les graines, La Loi canadienne sur l'évaluation environnementale, Canadian Environmental Assessment Agency, Canadian Environmental Protection Act, L'environnement, Le budget fédéral, Les finances, Fisheries, Protocole de Kyoto, National Energy Board Act, National Round Table on the Environment and the Economy, Navigable Waters Protection Act, Nuclear Safety Control Act, Oil and Gas Operations Act, Parks Canada Agency Act, Tradition parlementaire, Species at Risk Act